Marketing og branding anno 2023 handler om at skabe ro i en kaotisk verden — ikke omvendt…
Vi elsker at arbejde med…
-
Koncept-udvikling
Konceptbeskrivelsen er ofte det første håndgribelige skridt, som samler og beskriver alle løse tanker og idéer til din forretningsidé. Idékompagniet A/S er eksperter i idé- og konceptudvikling. Vi elsker at tage din forretningsidé, bygge videre på den, udvikle den og visualisere resultaterne, så du bliver helt skarp på, hvilke elementer, der skal indgå i den efterfølgende forretningsudvikling.
-
Forretnings-udviking
Ofte kan det betale sig at gentænke forretningen og gøre tingene på en anden måde, end man tidligere har gjort det. Vi arbejder med en række forskellige metoder, der kan vende din forretning på hovedet og skabe nye muligheder. Det kan være analoge og/eller digitale tiltag, der kan udvikle din forretning markant. Og kan både være rettet eksternt mod markedet og internt mod organisationen.
-
Marketing-strategi
Marketingstrategien binder alle tanker til markedsføringen sammen til en helstøbt kommunikation. Hvad skal der siges? Til hvem? Og hvordan? Opstillingen af en langsigtet marketingstrategi er forudsætningen for opbygningen af et solidt brand — også i et hastigt omskifteligt marked.
I forlængelse af marketingstrategien opstilles budget og forventninger, så indsatsen og resultaterne løbende kan måles og vurderes . -
Branding
Virksomhedens brand er summen af markedets, de ansattes og øvrige interessenters opfattelse af virksomhedens gøren og laden. Af samme årsag har alle virksomheder også et brand. Forskellen er blot om alle har den samme positive opfattelse, som virksomhedens ledelse selv har. Arbejdet med branding er derfor det strategiske og kommunikative arbejde, der ligger i at lukke hullet mellem ledelsens ønskede position og omverdenens opfattelse af virksomheden.
-
Positionering
Positionering er en væsentlig del af arbejdet med virksomhedens marketingstrategi og brand. Hvilke parametre er væsentlige for kunderne? Hvor i markedet står vi? Hvor er resten af branchen? Hvad kan vi gøre for at skille os væsentligt og positivt ud fra mængden? Alt sammen store spørgsmål, som alt for sjældent bliver besvaret grundigt nok. Med en stærk markedsposition kan virksomheden eliminere konkurrence og få markedet for sig selv.
-
Logodesign
Virksomhedens logo er fundamentet i den visuelle identitet og i mange tilfælde det primære symbol på virksomheden og dens brand. Logoet trækker ofte tråde tilbage i virksomhedens historie og skal samtidigt kunne holde i længden. Derfor skal logoet både være specifikt nok — og samtidigt bredt nok — til at kunne omfavne og symbolisere virksomhedens eksisterende kerne og ønskede markedsposition over længere tid. Idékompagniet er eksperter i udvikling og design af logoer.
-
Visuel identitet
Virksomhedens visuelle identitet opstiller spillereglerne for, hvordan virksomheden fremstår visuelt online og offline. Herunder korrekt brug af logo, farver, typografi, designelementer osv. Idékompagniet A/S har omfattende erfaringer med udvikling og design af visuelle identiteter og designsystemer, der virker i praksis i alle situationer. Fra visitkort og brochurer til design af messestande, arbejdstøj og lastbiler — og selvfølgeligt på alt fra hjemmesider til mobiltelefoner.
-
Kampagner
Det er nemt nok at få en smule opmærksomhed og 15 minutters “fame”, men den længerevarende relation, som bunder i et dybere budskab og som giver resultater over tid, kræver at man går mere metodisk til værks. Med udgangpunkt i marketingstrategien, brandingen og den visuelle identitet udvikler Idékompagniet A/S kreative kampagner, som bliver set og forstået, på tværs af budskaber og medier.